About us

Rafting, adventure parks and nature activities

Adventure in the Park brings together outdoor operators who within the Sibillini Mountains National Park act according to the criteria of responsible tourism, encouraging positive interaction between local communities, travelers and tourism operators. The objective is to make people understand that enhancing environmental resources through their enjoyment is more far-sighted than their mere exploitation. The expected result is to create a virtuous economic spin-off that curbs the depopulation of certain marginal areas; for this purpose it is essential to “make our visitors feel like guests and not customers”.

What we offer you

Surrounded by nature

Adventure Park

Visit our adventure parks in Norcia or Lake Fiastra for an adrenaline-filled and fun experience for all ages!

Rafting

Face the rapids of our rivers, an expert guide will lead you through breathtaking landscapes and pure adrenaline.

Canoe trips

Sail in the waters of Lake Fiastra, surrounded by the beauty and tranquility of the surrounding landscape.

Laser tag

Come to Norcia for a laser tag challenge! Strategy and fun guaranteed for all ages, in a safe and engaging environment.

Guided excursions

An opportunity to discover the hidden secrets of the Park, wrapped in the charm of its flora and fauna.

Orienteering

Live the adventure by exploring nature, improving your navigation skills and learning respect for the environment.

Reviews

People say about us

àcqua
àcqua
Esperienza con la famiglia divertente, Paola e Leonardo favolosi, cordiali e preparatissimi. Esperienza consigliata a tutti. Il paesaggio stupendo e la norcineria a due passi .... Cos'altro desiderare? Magnifico
domiziano coppacchioli
domiziano coppacchioli
Esperienza incredibile e divertimento puro. Il team è gentilissimo e molto preparato. Dopo che ci hanno consegnato la muta, il casco e le scarpe siamo andati ai gommoni dove ci hanno fatto una breve e simpaticissima lezione di guida e ci hanno assegnato il nostro istruttore (Michele). Con lui abbiamo percorso il primo tratto di fiume (più tranquillo) e ci siamo fermati insieme agli altri gommoni in un punto del fiume dove è stato possibile fare il bagno e addirittura i tuffi. Fantastico! Nonostante l’acqua fredda ci siamo buttati tutti in acqua divertendoci come matti. Poi abbiamo percorso il secondo tratto del fiume sicuramente più veloce e più adrenalinico, completamente immerso nella natura. Un complimento particolare lo devo fare a Michele che si è dimostrato preparatissimo e dopo pochi istanti ci ha messo a nostro completo agio. Sembravamo un unico gruppo che si conosceva da sempre ed anche grazie a questo l’esperienza è stata veramente unica. Sicuramente da fare. Grazie ancora a tutto il team.
David Fiori
David Fiori
Siamo stati molto bene i ragzzi si sono divertiti
Frank YouKnow
Frank YouKnow
Bellissima esperienza, staff preparato e cordiale. Sicuramente da rifare!
Beata Zahorska
Beata Zahorska
Esperienza bellissima guide molto preparate professionali gentili e simpaticissimi grazie a loro abbiamo passato un pomeriggio fantastico
Fabiola Bianchini
Fabiola Bianchini
Esperienza bellissima!fatta in solitaria ma inserita poi in un gruppo super accogliente!Staff simpaticissimo e disponibile!
Paolo Volpe
Paolo Volpe
Esperienza fantastica! Mi ha colpito molto la loro accoglienza e professionalità, e fin quí sarebbe normale per un centro ricreativo ben avviato. Quello che invece ho notato e merita una nota a parte è la capacità di unione che si coglie tra i vari componenti del team e di saper trasmettere un senso di sicurezza in tutta l'esperienza vissuta rendendoti partecipe appieno. Grazie!

What can you do

Stop feeling powerless against climate change and in the meantime plant a plant!

What can individuals and small communities do, in the face of global laxity on the negative effects of climate-altering anthropogenic emissions? Simply by planting trees. In our small way we will give the groups a plant to plant, depending on the possibilities, on the ground or on the balcony. We also aim to advocate, to local administrations and communities in general, the creation of tree lines, gardens, parks and woods. You do it too!